duminică, 15 martie 2015

Rasadnita



     Eu am vrut o rasadnita simpla, din tocuri de lemn acoperite cu ferestre vechi. Dar Edi a hotarat ca ne trebuie una mai marisoara si care sa asigure caldura si in caz de inghet. Asa ca a sapat-o cam la 1 metru adancime fapt ce a prelungit destul de mult constructia. A folosit furci de salcam si folie recuperata de la solarul daramat.





     
In interior am pus gunoi de vaca amestecat cu cel de capra si resturi de fan. Cand l-am asezat ieseau aburi din el, insa pentru a grabi fermentatia l-am udat cu apa calduta si l-am acoperit cu folie.




      Dupa cateva zile am presar deasupra pamant de telina amestecat cu nisip si cenusa. Din pacate mranita nu am avut, asa ca am cumprat cativa saci cu pamant din comert. La vara trebuie musai sa ne producem singuri amestecul pentru rasaduri.
      Am tasat bine cu o gletiera substratul dupa care am trasat randurile aproximativ drepte.
Sambata dimineata am inceput insamantarea rasadnitei. Dimineata era tare urat, abia erau 14 grade in sol iar in aer 17. Am reusit sa seman tomate, ardei, gogosari, vinete si cateva craite cu care am delimitat semintele cumparate de cele din productia proprie. 



     Dupa pranz a aparut nitel soarele, am auzit chiar si albinutele bazaind prin preajma. Termometrul arata deja 26 grade in aer, si solul ajunsese la 15,5 ceea ce m-a bucurat foarte tare. 

 
Am acoperit santuletele cu seminte si le-am tasat tot cu gletiera - da, stiu ca nu e o unealta de gradinarit, insa e foarte utila la semanat :), apoi am udat bine cu un vermorel cu pulverizare  fina. Am acoperit tot stratul cu o folie ca sa mentina caldura la sol. 


     Desi mi-am propus sa continui cu partea din dreapta duminica, vremea nu m-a incurajat deloc. Azi a fost o zi tare mohorata, cu ceata si multa umezeala.  Sper ca maine sa am alt tonus si macar sa ma apuc de al doilea strat. Tare ma bucur ca s-a marit ziua si reusesc sa mai misun prin curte/gradina dupa serviciu. Ma asteapta un cos plin de seminte doritoare de sol, apa si soare!

12 comentarii:

  1. Arata foarte bine
    Si mie imi place mult de tot perioada asta.
    Iti doresc roade bogate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, chiar ca e frumoasa, suntem nerabdatori si odihniti, si cu chef maxim :)

      Roade bogate si tie!

      Ștergere
  2. Ingenioasa treba!!! Mare atentie la aerisirea ei!
    Sa ai spor si sa rasara toate! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar toate n-o sa rasara, ca multe seminte sunt din productie proprie :)
      Cand se mai incalzeste o sa-i punem si o fereastra, in opozitie cu usa, astfel incat sa se ventileze mai bine. Multumesc Vasi!

      Ștergere
  3. In primul rand va doresc din tot sufletul recolte bogate si sanatoase!
    De fiecare sunt impresionata de munca depusa si mai ales de detaliile cu care construiti. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa aveti recolte bogate!
    Am vazut intr-o emisiune un chinez care a construit la noi in tara sere ingropate. Erau cam 2 m in pamant, daca imi amintesc eu bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! L-am vazut si noi la stiri, insa am inteles ca a avut ceva probleme cu inundatiile, saracul.
      Si noi ne gandim un pic ca s-ar putea inunda santul de pe mijloc.
      Avantajul e ca tine mai bine caldura decat una de suprafata. Poate reusim la iarna sa avem si ceva verdeturi in ea :)

      Ștergere
  5. Excelent! felicitari pentru pasiunea, daruirea si efortul depus. Imi place extrem de mult structura de lemn a rasadnitei. Foarte trainca si utila.Un an legumicol excelent va doresc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Traian! Sa stii ca sfaturile tale de pe http://www.cumsafaciogradina.com/ ne-au fost de mare ajutor!

      Ștergere