vineri, 17 iulie 2015

Lapte si miere


Sunt abonata de ceva vreme la stirile de pe diverse site-uri cu specific  agro. Si citesc, mai ales articolele care se muleaza pe domeniile noastre de interes.

In ceea ce priveste apicultura, toata lumea se plange: anul trecut ca a fost prea ploios si nu s-a facut miere, anul acesta ca a fost prea secetos si iar nu s-a facut miere. Ei bine, la noi e primul an in care am extras miere, mai multa decat ne-am asteptat. Si desi avem stupii de vreo trei ani, pana acum nu am avut pentru ca nu am stiut sa-i ingrijim cum se cuvine.


Povestea asta cu apicultura e ca un mestesug, pe care trebuie sa-l inveti “furand meserie” si lovindu-te cu capul de pragul de sus. Nimeni nu sta sa iti explice ce, cum si de ce. Fiecare apicultor are un stil propriu de a lucra, si fiecare e cel mai cel, metodele lui sunt cele mai cele si daca ii spui ca ai fost sfatuit de cutare sa procedezi altfel, clar nu e bine!



Ei bine, noi am reusit abia in trei ani sa scoatem primele rame. Am  suferit cand pierdut familii,  am topait de bucurie cand am prins roiuri, iar ne-am intristat cand  am cumparat hrana nepotrivita si am vazut ca gazele nu o consuma. Insa acum credem ca suntem pe drumul cel bun. Desigur ca sunt inca multe de invatat si experimentat, insa deocamdata suntem fericiti ca albinutele noastre au muncit din greu si au produs provizii din belsug pentru ele, si cate putin si pentru noi.


Nu pot descrie in cuvinte mirosul fagurilor plini cu miere… de gust, ce sa mai zic?!...



Cat despre lapte, nu de alta ca era vorba si de lapte in titlu,  am aflat de curand un secret: laptele lasat la prins  in oala de lut prinde mult mai repede smantana decat cel pastrat in altfel de vas. Asa ca, astept cu deosebit interes (aproape chiar cu nerabdarea din copilarie) balciul din oras ca sa ne mai procuram ceva oale din ceramica.


8 comentarii:

  1. Mai, si albine aveti voi? Cred ca aveti o super-gospodarie, asa, de oameni harnici!!!

    PS: cun sa nu stii de oalele de lut? Pana si eu stiam :)
    Glumesc, dar in fiecare week-end ne asteapta mama cu o ulcica cu lapte "prins" (laptele il cumpara, dar ulcicile-s ale noastre :) )

    Spor in toate!
    Tare mi-s dragi pozele din ograda voastra :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana-Maria de-abia ne-am apucat. Deocamdata e mini-gospodarie, avem planuri mari, sanatosi sa fim si vrednici de munca.

      Multumim frumos de aprecieri!

      Ștergere
  2. Primul lucru pe care-l voi face cand ma mut in afara Bucurestiului este sa mi iau stupi, tare sufar dupa ei. Felicitari voua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Myky sa stii ca nu e asa usor. Noi am crezut ca ii cumparam, albinele culeg si noi papam miere buna si multa. Insa nu e deloc asa: trebuie verificati periodic, facute tratamentele la zi, discutii cu vecinii sa nu stropeasca cu chimicale, atentie la viespi si alti pradatori, vara pus apa in fiecare zi, iarna verificat dupa fiecare viscol. Cum ziceam, iti trebuie eva timp sa te ocupi. Insa daca iti place, nici nu iti dai seama de efort :) Mult succes in planul de mutare!

      Ștergere
  3. La voi acolo este un paradis! La asta ma duce gandul cand citesc postarile de pe blog. :)
    Sa fiti sanatosi si fericiti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela e paradis pentru ca eu aleg sa pun numa` ce-i frumos pe blog :)), ca de vesti rele si oameni care se plang de toate suntem satui.
      Adevarul e insa ca sunt multe de pus la punct, mai avem mult de munca pana sa fie intr-adevar paradis. Important insa e ca ne place foarte mult ceea ce facem, iar efortul nu mai pare atat de mare cand faci ce-ti place.
      Sanatate si bucurie in tot ce faceti va dorim si voua!

      Ștergere
  4. Ce-mi place și mie fagurele de miere! Ieri dimineață am mâncat. Din păcate cumpărat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i asa ca mierea cu tot cu fagure e mai savuroasa? :)
      Chiar si cumparat e cu siguranta natural. Nu cred ca s-ar preta cineva sa puna sirop in fagure pe post de miere, pe cand atunci cand cumperi la borcan din surse necunoscute, cam risti sa cumperi zahar la pret de zece ori mai mare.

      Ștergere