luni, 1 iunie 2015

De pe la noi


Ultima luna a fost foarte aglomerata pentru noi, nu stim cand si cum a trecut. Ne-am trezit azi dimineata, cand sa schimbam foaia la calendar, ca vrabiile din Acceleratul lui Toparceanu: Cine-i?... Ce-i?... Ce-a fost pe-aici?...



Am umplut solarul cu rosii, si ma laud ca mi-s inflorite majoritatea. Pe cand altii au deja gogonici, eu ma bucur ca ale mele infloresc.





In gradina am reusit sa plantam vinetele, gogosarii, varza si ardeii. Pe cei din urma i-am pus ca si anul trecut: doua fire la cuib sa se sprijine unul pe altul la greu.


Seceta ne cam strica planurile anul asta. La noi nu a mai plouat dinainte de Paste, iar reteua de apa nu mai functioneaza de cateva zile (se pare ca s-au cam epuziat resursele). In gradina de la vale reusim sa udam cu apa de fantana, insa hidroforul nu are suficienta putere sa impinga apa si in gradina de la deal.
Asa ca acolo e cam dezastru, nu ne-a iesit aproape nimic din legumele semanate. Anul acesta nu avem nici macar un fir de morcov, pastarnac ori sfecla. Ceapa si usturoiul au iesit ici si colo cate un fir iar cartofii doar pe o mica portiune unde a fost lucerna.
Rasadurile puse la deal acum o luna arata bine, le-am udat in primele doua saptamani, insa daca nu ploua, nu se va alege nimic de ele.



Puii din prima generatie au crescut binisor, insa ii tinem in continuare in cusca. Am incercat vreo doua-trei zile sa-i lasam liberi insa pisica vecinilor a reusit sa vaneze sapte dintre ei.


In alta cusca tinem o noua generatie de pufosenii, mancaciosi si galagiosi.


Closca  cu puii de aur a clocit intr-un butoi cu rumegus, fara ca noi sa stim. Are patru progenituri pe care le pazeste cu mare atentie.


Ne bucuram si de primele roade ale ciresului de mai, nu sunt nici cele mai mari, nici cele mai gustoase. Insa atat cat am ajus de jos, am ras toate fructele, au mai ramas doar cateva in varf, unde urmeaza sa ne luptam cu graurii pofticiosi.



Ieri am descoperit si primele capsune usor parguite, destul de maruntele insa numa` bune de ciugulit atunci cand ai pofta de ceva dulce.


12 comentarii:

  1. Buna ziua, frumos la voi, in special in zonele irigate.Puisorii sunt super simpatici iar ciresele si capsunile un desert proaspat si gustos dar mai ales natural, ravnit de multa lume. Sa aveti parte de vreme buna( asta incluzand si ploi care sa mai domoleasca seceta), spor in tot ce faceti si recolte bogate. O vara minunata va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua si bine ai revenit Vasile! Multumim pentru urari si va dorim asemenea!

      Ștergere
  2. Iti urez sa vina ploaia, o ploaie asezata fara vant si furtuna, ca greu e sa uzi o gradina atat de mare ca a voastra. Exact in aceeasi faza sunt rosiile mele, dupa ce si-au revenit in urma grindinei :) Nu-i bai ! Rosii sa fie, chiar si mai tarziu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Dani! Si de grindina tare ma tem, tot bazaiau pe la stiri ca urmeaza o perioada cu caldura mare si averse cu grindina. Sper sa ne ocololeasca!

      Ștergere
  3. Buna, si la noi e seceta si ne chinuim sa udam din fantana, ploi nu se anunta deocamdata,sant si la mine gogonici la rosii dar la cele chery, negre si pitice.noi lasam apa din fantana sa stea pana a doua zi si udam cu stropitoarea fara rozeta., e greu dar satisfactia e mare!!!!! o ai buna sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, noi am pus anul acesta instalatie cu picatura, ca an de an m-am cocosat udand cu galeata si canita. La zona cu rasaduri lucrurile sunt sub control, insa in zona unde am semanat nu intrevad sanse sa mai rasara ceva. Anul trecut mi se stricau in pamant de la atata apa, acum nu rasar. Asta e agricultura :)

      Ștergere
  4. Anul trecut ne vaitam de prea multa apa, anul asta...
    La meteo, la inceputul lunii mai au spus ca mai si iunie vor fi foarte ploioase, de na ingrijorasem toata. Se vede treaba ca au glumit...
    Plantele din solar sunt frumoase foc :)
    Iar celelalte, incet, incet se vor face ele mari :)

    Spor la treaba oameni harnici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact Ana-Maria, si eu chiar zilele trecute eram revoltata de prognozele celor de la meteo, nu au nici o legatura cu realitatea! Da, cele din solar si-au dat drumul frumusel, le asteptam si pe cele de afara sa se adapteze.
      Multumim, asemenea si tie!

      Ștergere
  5. Foarte frumos ! Vacutele le mai aveți ? Mai faceți albume pt ca sunt ff frumoase !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Le avem cum sa nu! Matilda si Bruna merge la camp, numai vitelul sta acasa.

      Ștergere
  6. La voi acolo e raiul...
    Îmi imaginez și de câtă muncă e nevoie, și că nu prea aveți vreme de răgaz.
    Spor la treburi și... să plouă frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carmen e frumos intr-adevar, insa ii tare greu de ingrijit atata spatiu. Daca n-ar trebui sa merg si la serviciu ar mai fi cum ar mai fi, dar asa, de-abia apucam sa facem cate unele...
      Multumim pentru urari, spor si tie!

      Ștergere