duminică, 23 noiembrie 2014

Prima ninsoare



      A inceput joi dimineata cu o lapovita usoara si a continuat pana vineri seara cu fulgi uriasi. Zapada a acoperit campurile, asa ca Ritele nu mai aveau de ce sa ramana la stana. 

 

Sambata dimineata le-am adus acasa. Pe langa cele pe care le cunoasteti deja, septelul a crescu cu inca doua: Rosa, o capra masiva cu coarne lungi si arcuite, si Drupi, o caprita sura, seamana bine cu Rita insa e tare sperioasa.  Acum avem 7 caprite si un tap in devenire!



Le-am dus direct in grajd, unde aveau deja pregatita o gustare de lucerna.


Iuri si Rituca stau intr-un compartimet separat, doar ei. Avand in vedere ca Rituca a venit foarte slabita de la prima stana, am tinut-o acasa sub tratament si stricta supraveghere. Intrucat cu Iuri se intelege bine, si sunt cam de aceeasi talie, i-am lasat impreuna.




 Celelalte au fost cazate intr-un compartiment mai mare, si deja au inceput sa-si stabileasca prioritatile la mancare.
Matilda a fost destul de curioasa la miscarile de trupe din grajd, privind cu mirare catre noile colege.


Bruna insa nici nu a catadicsit sa le salute. A rams culcata rumegand tacticoasa micul dejun.


Cea mai curoiasa a fost Rufi: nu a lasat turma sa intre in curte, a latrat, s-a agitat, parca ne-ar fi intrebat mereu ce se intampla si de ce primim straini in ferma :)


In semn de bun-venit le-am servit lucerna, insa de acum vor primi fan si coceni. Pentru ca lucerna nu avem foarte multa, incercam sa o pastram pentru perioada cand vom avea iezi si vitel/vitica. 


Cautam informatii si despre posibilitatea de a le completa dieta cu cereale, am observat ca e foarte important ca animalele sa intre sanatoase si grase in sezonul rece. Mai mult decat atat, trebuie sa fim siguri ca fanul o sa ne ajunga pana in primavara, deja mie mi se pare ca am consumat foarte mult din el.


E drept ca s-a si tasat de cand e adus, dar cand ma gandesc ca nu se vedeau grinzile fanariei in vara…

9 comentarii:

  1. Ce multe animale aveti ! Multa munca, dar si satisfactii pe masura. De-acum, cred ca iti pot ura iarna usoara :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Dani! Intr-adevar sunt multe, insa abia asteptam sa avem si puiuti :)

      Ștergere
  2. oana, cred ca-i ca-n povesti la voi, acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe camp e frumos Simf, insa in gospodarie s-a cam muiat asfaltu` :), fara ciubote nu prea te poti descurca.

      Ștergere
  3. Phii, ce imagini...
    dacă tot nu mai e de muncă în grădini, vin cu o propunere!
    Te invit la gală!
    http://mirabileseminte.wordpress.com/2014/12/04/gala-2014/

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos la voi, iar animalutele sunt de vis! Preferatele mele sunt Bruna si Rufi. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Bruna e si preferata sotului meu :) Mie Buson mi-e tare drag ca e cel mai prostanac si a fost mai vitregit de soarta.

      Ștergere
  5. Cat sunt de frumusele.Imi place ca au nume.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca la caprite e cazul sa ne oprim, deja le cam incurcam :))

      Ștergere