vineri, 16 ianuarie 2015

Achizitie sau Investitie?

    Asta seara am intrat intr-un super/hiper/mega market din Roman sa fac ceva cumparaturi strict necesare. Evident ca m-a atras ca un magnet raionul cu legume si fructe, de ceva vreme aduc niste mixuri dementiale de rosioare pitice si ardei grasi pitici. Pe cat de frumoase sunt, pe atat de piperate, la pret evident. Azi insa mi-a atras atentia o cutiuta mult mai colorata, cu chili.
     O lupta a inceput imediat in sinea mea - pe de o parte dorinta de a-i avea, pe de alta parte constiinta ca am deja o groaza de seminte pe care nu stiu daca voi reusi sa le  cultiv in acest an. Mai mult decat atat, nu sunt sigura ca semintele acestora vor germina, nu stiu in ce conditii au fost recoltati si depozitati.
Cu toate aceste incertitudini am cedat si i-am  cumparat.
    Sper din tot sufletul sa fie o investitie, si sa pot sa-i inmultesc.



   La baza cutiei am gasit o scala care arata cat de iute e fiecare soi.
   Cei grasuni - Scotch Bonnet par sa fie cei mai cei. Ii mai las nitel sa se zbarceasca inainte de a le lua semintele si apoi ii gust.

14 comentarii:

  1. Buna seara, cred ca-i o investitie destul de buna daca ardeii sunt copti siu vei putea recolta seminte care sa germineze. Mult noroc si un weekend cu spor in tot ce faci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa fie asa Vasile. Vedem in februarie :) Multumesc, un sfarsit de saptamana placut iti doresc!

      Ștergere
  2. Vreau si eu, de unde ii ai? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si una si alta. Mancare vie, fara piper sau ardei, nu exista. Asa zic ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. O sa ma uit si eu la Lidl, mai cu atentie. M-ar interesa boneticile alea iuti :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ma, acu` doi ani sora`mea si-a luat cherry-uri negre din supermarket in februarie ( da, stiu, i-am promis o mama de bataie pe tema asta )
    le-a mancat, iar la doua-trei le-a scos semintele si le-a aruncat direct intr-un ghivecel de la ea de la serviciu, fara sa le usuce, fara spalat. direct din rosie!
    rosiile au crescut, le-a plantat in gradinita de la serviciu, dupa care, cam prin iulie asa, ma suna si imi zice ca mananca cherry-uri negre.
    acu` eu nu am vazut plantele ca sa-mi dau seama de cum produc etc, dar s-a putut, a scos ceva din ele.

    eu cred ca or sa germineze si or sa creasca :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru incurajare Iuliana. Eu nu m-am indurat sa dau pumnu de bani pe ardeii pitici grasi, insa prietena mea Irina si-a cumparat,a papat si mi-a pastrat semintele :), ma stie obsedata de seminte. Asa ca o sa incerc. Si daca ies 3-4 fructe dintr-o samanta/planta tot e bine, ca la anu` am mai multe.

      Ștergere
  6. pe facebook exista grupul ardei-iuti-seminte. gasesti cam tot ce-ti trece prin cap.

    RăspundețiȘtergere